بابافت بلاگ

انواع بک گراند عکاسی را بشناسید؛ نکاتی که قبل از خرید حتما باید بدانید!

انواع بک گراند عکاسی

پیش از این، مفصل برایتان از تعریف بک گراند صحبت کرده‌ایم. دیگر شما می‌دانید که انتخاب یک بک گراند مناسب تا چه اندازه در عکس‌هایتان مهم و ضروری است.وقتی به اهمیت بک گراند عکاسی پی بردیم، دیگر وقت آن رسیده است که بدانیم چه بک گراندی مناسب سوژه اصلی ماست. برای یک انتخاب حرفه‌ای و هوشمندانه، ابتدا باید انواع بک گراند عکاسی را بشناسیم. این شناخت باعث می شود بتوانیم بهترین گزینه را با توجه به نیازمان انتخاب کنیم.

چگونه می‌توانیم یک بک گراند عکاسی مناسب انتخاب کنیم؟

شما با استفاده از بک گراند عکاسی می‌توانید جلوه‌ی سوژه‌ی اصلی را چندبرابر کنید. زیبایی‌اش را بهتر نشان بیننده دهید و اثرگذاری عکستان بر مخاطب را بالا ببرید.

باید انواع بک گراند عکاسی را بشناسیم
باید انواع بک گراند عکاسی را بشناسیم

حالا یک سوال پیش می‌آید. حتما شما هم به عنوان یک عکاس با این دغدغه روبه‌رو شده‌اید:

چه بک گراندی برای سوژه اصلی من مناسب است؟»

این سوال را یک عکاس متخصص که بارها برای انداختن یک عکس زیبا آزمون و خطا کرده است و تکنیک‌های اثرگذاری در عکس را می‌داند، باید پاسخ دهد. مجموعهٔ‌ بابافت با گردآوری تیمی متخصص و حرفه‌ای آماده است تا به شما برای رسیدن به پاسخ این سوال کمک کند.

بیشتر بخوانید: بک گراند عکاسی چیست؟

فوت کوزه‌گری در انتخاب بک گراند

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک بک گراند مناسب، توجه به سوژه اصلی است. یعنی شما ابتدا باید سوژه اصلی‌تان را به خوبی بشناسید. به کیفیت و کاربردش آگاه باشید. رنگ و سبکش را بررسی کرده باشید. در انتها می‌توانید تصمیم بگیرید که چه بک گراندی برای زمینه‌ی آن سوژه مناسب است.

پس قبل از هرچیز صبر داشته باشید و سوژه اصلی‌تان را دقیق بشناسید. این فرصت کوتاه به شما اجازه می‌دهد تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. بعد از شناخت سوژه، وقت آن می‌رسد که بک گراند موردنیازتان را به راحتی و در کم‌ترین زمان تهیه کنید و از عکاسی حرفه‌ای لذت ببرید.

کلکسیونی از انواع بک گراند عکاسی برای هر سلیقه‌ای!

ما در مجموعه بابافت تلاش می‌کنیم تا با درنظر گرفتن سلیقهٔ مخاطب و نیازش، طیف گسترده‌ای از محصولات را جمع‌آوری کنیم. برای ما مهم است که عکاس‌ها با یک گشت ساده در سایت بابافت بتوانند تمام چیزهایی که برای یک عکاسی حرفه‌ای به آن نیازمند هستند را به راحتی تهیه کنند. بک‌ گراندها یکی از مهم‌ترین بخش‌های فروشگاه بابافت را تشکیل می‌دهند. کلکسیونی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف که برای هر سوژه‌ای می‌تواند کاربردی باشد.

شما می‌توانید طرح و رنگ موردنیازتان را در سایت پیدا کنید. اگر در میان موجودی‌ها، طرح مدنظرتان را نیافتید، کافیست در بخش سفارش‌های اختصاصی، طرح و رنگ انتخابی‌تان را به ما سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان طراحی،‌تولید و ارسال شود.

شهر فرنگ بک گراندهای عکاسی

شما می‌توانید از هر وسیله‌ای برای ایجاد بک گراند در تصویرتان استفاده کنید. این کار بستگی به رنگ و ابعاد محصول شما دارد. البته بعضی محصولات اختصاصا برای استفاده در بک گراند ساخته شده‌اند. ما در اینجا  می‌خواهیم از بک گراندهایی نام ببریم که اصولا مخصوص این کار ساخته شده‌اند یا استفاده‌شان به عنوان بک گراند تصویر زیبایی به دست می‌دهد.از  انواع بک گراندهای عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ادامه بررسی انواع بک گراند عکاسی باید گفت بکدراپ‌ها یکی از تولیدات خاص و منحصربفرد بابافت هستند. بکدراپ‌ها گزینه مناسبی برای استفاده در بک گراند یا زیر سوژه‌ها هستند. این محصولات در ابعاد کوچکتر از فون‌های عکاسی تولید می‌شوند و برای عکاسی از محصولات، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از غذا، کودک و حیوانات و… کاربرد دارند.

بکدراپ‌های بابافت در کارگاه اختصاصی این مجموعه طراحی، تولید، رنگ‌آمیزی، پتینه‌کاری و آماده‌ی فروش می‌شوند. بکدراپ در فروشگاه بابافت انواع مختلفی دارند که شامل فیبر‌های چوبی، بکدراپ‌های پارچه‌ای، الوارها و… می‌شوند.

بکدراپ‌های چوبی یکی از تولیدات خاص و منحصربفرد بابافت هستند
بکدراپ‌های چوبی یکی از تولیدات خاص و منحصربفرد بابافت هستند

انواع بکدراپ‌ها عبارتند از:

۱. فون عکاسی

فون عکاسی یکی از بک گراندهای پرکاربرد در دنیای عکاسی است. فون‌های عکاسی بک گراندهایی از جنس پارچه هستند و در ابعاد بزرگی تولید می‌شوند. شما می‌توانید از این فون‌ها در عکاسی مدلینگ، کودک و محصولاتی با ابعاد بزرگ که نیاز به بک گراندی گسترده دارند استفاده کنید. فون‌های عکاسی معمولا در رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، سفید یا مشکی تولید می‌شوند تا با هر سوژه‌ای قابل استفاده باشند. 

فون‌های عکاسی با بکدراپ‌های پارچه‌ای متفاوتند. بک‌دراپ‌های پارچه‌ای بصورت سایه روشن و بافت‌دار رنگ‌آمیزی می‌شوند ولی فون‌های عکاسی عموما یکدست و یک‌رنگ تولید و رنگ‌آمیزی می‌شوند. فون‌های عکاسی را باید روی پایه فون و با گیره‌های مخصوص آویزان کرد تا بعنوان بک گراند استفاده شود. کسانی که پایه‌ فون در دسترس ندارند می‌توانند فون را به دیوار میخ و آویزان کنند.

۲. فوم برد

فوم‌بردها ورقه‌های یونولیت فشرده و پوشیده شده با مقوا و ضخامت نیم میل هستند. فوم‌بردها گزینه‌های مناسبی برای آن دسته از افرادی هستند که به دنبال یک بک‌دراپ سبک و ساده می‌گردند.فوم‌بردها در رنگ‌های مختلف و زیبا در فروشگاه بابافت موجودند. این محصولات با وجود اینکه مثل مقواها خم نمی‌شوند و بسیار سبک و کاربردی‌اند ولی نیاز به مراقبت زیادی دارند زیرا جنس یونولیتی این محصولات آن‌ها را بسیار شکننده و ظریف کرده است.

۳. بکدراپ پارچه‌ای

بکدراپ پارچه ای یکی از انواع بک گراند عکاسی است که در کارگاه بابافت طراحی و تولید می‌شود. این محصول از جنس پارچه است و برای عکاسانی تولید شده که می‌خواهند برای عکاسی از مدلینگ یا محصولاتی با ابعاد بزرگ بک گراندی زیبا و خاص داشته باشند.بکدراپ‌های پارچه‌ای در ابعاد فون عکاسی طراحی می شوند اما بخاطر بافت ابروبادی و متفاوتشان می‌توانند بک گراندی چشم‌نواز و گیرا باشند. این بکدراپ‌ها به سادگی جمع و حمل می‌شوند و به علت بافت پارچه‌ایشان فضای کمی را اشغال می‌کنند.بکدراپ‌های پارچه‌ای را باید روی پایه فون و با گیره‌های مخصوص آویزان کرد تا بعنوان بک گراند استفاده شود. کسانی که پایه‌ فون در دسترس ندارند می‌توانند فون را به دیوار میخ و آویزان کنند.

۴. فیبر چوبی

فیبرهای چوبی بکدراپ‌هایی از جنس چوب‌های سه میل هستند که نسبت به الوارها به سبک‌ترند و به سادگی جابجا می‌شوند. طراحی، تولید، رنگ‌آمیزی و پیتینه‌کاری این فیبرها در کارگاه‌های اختصاصی بابافت انجام می‌شود. عکاسان تیم بابافت این فیبرها را با توجه به نیاز مخاطب و ایجاد بافت‌هایی متفاوت اما جذاب و کاربردی طراحی می‌کنند.

شما می‌توانید از این بکدراپ‌ها در عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از محصول، عکاسی از غذا، کودک و حیوانات هم استفاده کنید. این فیبرها جایگزین مناسب و به صرفه‌ای هستند برای استفاده در عکس‌هایی که سوژه‌های کوچکی دارند.

بک دراپ چوبی بسیار سبک، قابل حمل، با دوام و باکیفیت است. چوب اگرچه زیبایی و دوام مناسب را در اختیارتان می‌گذارد اما باید توجه داشته باشید که قابل شستشو نیست و در برابر آب ممکن است طراحی‌اش را از دست بدهد. سایز این بکدراپ‌ها 80 در 90 سانتی‌متر است که هم برای عکاسی تاپ‌تیبل و هم عکاسی فضاسازی مناسب می‌باشد.

ابعاد بزرگ این فیبرها این امکان را به شما می‌دهد که فضای مناسب و کافی برای عکاسی فلت‌لی(عکاسی از بالا) داشته باشید. به درخواست مشتریان عزیز ابعاد 60 در60 این محصول هم در سایت قرار گرفت تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای ابزارهای موردنیازتان داشته باشید. سفارش فیبر‌های چوبی بزرگتر امکان‌پذیر نیست چون چوب استفاده شده در این محصول در ابعاد بزرگتر توانایی و کیفیتش را در ایستادگی و نگهداری از دست خواهد داد.

۵.  الوار

الوارها بکدراپ‌هایی هستند که از بهم چسباندن تکه‌های چوب روسی تهیه می‌شوند. این بکدراپ‌ها از انواع بک گراند عکاسی بوده و به علت بافت چوب می‌توانند حس خوب و لذت‌بخش طبیعت را به عکس‌هایتان اضافه کنند.

الوار چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در فروشگاه بابافت طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سوژه و هارمونی رنگی چیدمانتان الوارهای مناسب عکستان را انتخاب کنید و از جاری شدن حس لطیف چوب لذت ببرید. الوارهای بابافت در دو سایز کاربردی طراحی شده است که بتواند پاسخگوی نیاز بسیاری از عکاسان باشد:
  • 72 در 74 سانتی متر شامل 8 عدد چوب 74در 9 سانتی به ضخامت 2 سانتی متر
  • 74 در 112 سانتی متر شامل 8 عدد چوب 74در 14 سانتی به ضخامت 2 سانتی متر
الوارها بکدراپ‌هایی هستند که از بهم چسباندن تکه‌های چوب روسی تهیه می‌شوند
الوارها بکدراپ‌هایی هستند که از بهم چسباندن تکه‌های چوب روسی تهیه می‌شوند

۶. فلکسی رول

فلکسی‌ها محصولاتی مقاوم و کاربردی‌اند. شما می‌توانید از فلکسی رول در آفیش‌های طبیعتتان به سادگی استفاده کنید. این محصولات به علت جنس لاستیکی و مقاومشان ضدآبند و می‌توانند در فضاهای باز و بیرون از آتلیه انتخاب مناسبی باشند. فلکسی‌ها طرح و رنگ‌های متفاوتی دارند و مانند فیبرهای چوبی می‌توانند سایه‌روشن و بافت‌دار شوند.

۷. پلکسی

پلکسی‌ها بکدراپ‌هایی شیک و متفاوتند. این بکدراپ‌ها در دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شوند و به علت بافت براقشان گزینهٔ مناسبی برای عکاسی از فضاهای مدرن محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید سادگی و درخشندگی را به عکس‌هایتان بیاورید، استفاده از پلکسی گزینه‌ای مناسب است.پلکسی‌ها در دو سایز ۹۰ در ۶۰ و ۱۲۰ در ۹۰، در فروشگاه بابافت موجودند.

8.گلدان

شاید باورتان نشود اما یکی از انواع بک گراند عکاسی، گلدان‌ها هستند. بله درست می‌شنوید! این محصولات می‌توانند به بک گراند عکس‌هایتان جلوه‌ای بی‌نظیر هدیه کنند. با استفاده از گلدان‌ها حس لطیف گل و زیبایی تزئین با آن در عکس‌هایتان جاری می‌شود.

سوژه‌هایی که گلدان‌ها را در بک گراندشان دارند حس باورپذیری و همزادپنداری مخاطب را برمی‌انگیزند.
  • شلف
  • پنجره
  • و…

شلف و استند چوبی بابافت یکی از محصولات جذاب برای استفاده در عکس‌هاست وقتی شما می‌خواهید یک بک گراند خاص و فضاسازی طبیعی داشته باشید. تعداد خانه‌بندی شلف‌ها متفاوت است تا درمحیط های مختلف برایتان کاربردی باشد. با این حال می‌توانید رنگ و مدل مورد نظر خود را به فروشگاه بابافت سفارش دهید.

شاید شما هم دلتان بخواهد حس خاص سنتی بودن فضا را در عکس‌هایتان منتشر کنید. پنجره‌های چوبی بابافت با طراحی نوستالژیک و سنتی‌اش مخصوص عکس‌های شماست. مدل‌های متفاوت پنجره‌ها حال و هوای تازه‌ای به عکس‌هایتان می‌دهد و دریچه‌های جدیدی به رویتان باز خواهد کرد. پنجره‌های چوبی در جای جای فضا می‌تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد.

هنگام خرید بک‌گراند باید به این موارد دقت کرد:

رنگباید هنگام خرید به رنگی که در بک‌گراند استفاده شده دقت کنید:
1. از رنگ های درجه یک استفاده شده باشد؛ در غیر اینصورت سریع خراب می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد.
2. از رنگ های براق استفاده نشود؛ در غیر اینصورت در تصویر رفله ایجاد می‌کند.
جنسشما بنابر نیازتان و هزینه ای که مدنظر دارید باید یکی از جنس ها را انتخاب کنید:
چوبی
فیبر
پارچه
پلاستیک
مواد اولیههمینطور که جنس بک‌گراند مهم است باید بدانید که مواد اولیه آن چه کیفیتی دارد. ممکن است شما بک‌گراند پارچه‌ای تهیه کرده باشید ولی آنقدر کیفیت آن پایین باشد که در جابجایی و باز و بسته کردن پاره شود.
حتما از فروشنده درباره کیفیت مواد اولیه بک‌گراند ها سوال کنید.
نظر مشتریاناز هر برندی که بک‌گراندتان را تهیه می‌کنید حتما نظرات مشتریان را بخوانید و در صورت امکان از آن‌ها راجب کیفیت و سرویس‌دهی فروشنده سوال کنید.
ممکن است شگفت زده شوید!
بودجهقطعا همه عکاس ها علاقه دارند تا تعداد زیادی بک‌گراند در انواع مختلف داشته باشند. اما شما بنابر بودجه‌تان باید بک‌گراندی را انتخاب کنید که در ست‌های مختلف بتوانید استفاده کنید.
بک‌گراند های با رنگ های خنثی را به شما پیشنهاد می‌دهیم چراکه با اکثر رنگ‌ها همخوانی دارند و شما می‌توانید در سوژه‌های مختلف از آن استفاده کنید.
مشورتدر نهایت شما باید با یکی از دوستان‌تان یا افراد با تجربه مشورت کنید، تا بنابر سوژه و نیازی که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.
تیم بابافت در این مسیر همراه شماست
تولید محصول اختصاصی به علت تک بودن و تفاوتش در اجرا ممکن است قیمتی بیشتر از بک گراند‌های آماده داشته باشد
تولید محصول اختصاصی به علت تک بودن و تفاوتش در اجرا ممکن است قیمتی بیشتر از بک گراند‌های آماده داشته باشد

بک گراند مخصوص خودت را بساز

اگرچه تنوع طرح و رنگ بک گراند عکاسی در فروشگاه بابافت بسیار بالاست، با این حال ما قسمتی را برای گرفتن سفارش‌های اختصاص شما در نظر گرفته‌ایم. اگر رنگ یا طرح موردنظرتان را در فروشگاه بابافت پیدا نکرده‌اید، کافیست برای ما پیام بگذارید و محصول موردنیازتان را سفارش بدهید. تولید محصول اختصاصی به علت تک بودن و تفاوتش در اجرا ممکن است قیمتی بیشتر از بک گراند‌های آماده داشته باشد.

اما ما ضمانت می‌دهیم که هشتاد درصد مطابق عکس و یا تصویری باشد که شما ارائه داده‌اید. پس دیگر نگران موجود بودن طرح موردنظرتان نباشید. ما اینجا هستیم تا با فراهم آوردن ابزارهای گوناگون و موردنیازتان، لذت عکاسی حرفه‌ای را به شما هدیه دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بک گراند عکاسی: کاملترین راهنمای استفاده از انواع بک گراند در عکاسی

انواع بک گراند عکاسی به‌راحتی برایتان ارسال می‌شود!

تمام تلاش تیم بابافت این است که محصولات با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان به دست مشتری برسد. از زمان ثبت سفارش ۷ تا ۱۴ روز زمان می‌برد تا محصول موردنظر شما تولید، طراحی و برای شما ارسال شود. مرسوله‌های ارسالی به شهرستان‌ها کاملا مطمئن و با یونولیت و پلاستیک‌ هوا بسته‌بندی می‌شود و توسط تیپاکس برایتان ارسال می‌گردد. مرسوله‌های ارسالی به تهران با پلاستیک‌هوا بسته‌بندی شده و سریع و آسان توسط پیک ارسال می‌شود.

با بابافت خریدی مطمئن و هیجان‌انگیز را تجربه کنید!

چه بک گراندی برای سوژه اصلی من مناسب است؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک بک گراند مناسب، توجه به سوژه اصلی است. یعنی شما ابتدا باید سوژه اصلی‌تان را به خوبی بشناسید. به کیفیت و کاربردش آگاه باشید. رنگ و سبکش را بررسی کرده باشید. در انتها می‌توانید تصمیم بگیرید که چه بک گراندی برای زمینه‌ی آن سوژه مناسب است.

انواع بک گراندهی عکاسی کدامند ؟

بکدراپ‌ها ، گلدان ، شلف ، پنجره و…

چطوری بک گراند اختصاصی خود را بسازیم ؟

اگرچه تنوع طرح و رنگ بک گراندهای عکاسی در فروشگاه بابافت بسیار بالاست، با این حال ما قسمتی را برای گرفتن سفارش‌های اختصاص شما در نظر گرفته‌ایم. اگر رنگ یا طرح موردنظرتان را در فروشگاه بابافت پیدا نکرده‌اید، کافیست برای ما پیام بگذارید و محصول موردنیازتان را سفارش بدهید.

2/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “انواع بک گراند عکاسی را بشناسید؛ نکاتی که قبل از خرید حتما باید بدانید!

  1. اشتراک‌ها: بک دراپ چیست؟ | بابافت Babaft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *