داستان مـا

شاید باورش سخت باشه اما این سوژه‌ها نیستند که عکس‌های عالی رو می‌سازند!
هرکسی یک‌بار دوربین دست گرفته باشه این رو خوب می‌فهمه که ساختن فضا و زمینۀ مناسبه که می‌تونه سوژه رو زیبا نشون بده!

این جمله رو وقتی شروع به عکاسیِ تبلیغاتی کردیم، خوب فهمیدیم. اون روزها بدست آوردن وسایلی که بشه برای چیدن یک فضای زیبا ازش استفاده کرد، خیلی سخت بود. برای چیدن صحنۀ یک عکس مدت‌ها می‌گشتیم و اذیت می‌شدیم. پیدا کردن ‌زمینۀ زیبا سخت بود. همین‌طور ظروف و خرده جزئیاتی که فضا رو دل‌نشین می‌کرد. اصلا نمی‌دونستیم از کجا و چطور می‌شه به دستشون آورد. کم‌کم داشتیم تبدیل ‌می‌شدیم به کاشف اشیای عجیب‌غریب. هرجا می‌رفتیم چشممون دنبال وسایلی می‌گشت که بشه توی عکاسی ازشون استفاده کرد. فرقی نداشت کجا بودیم؛ جنگل، دریا، انباری قدیمی خونه مادربزرگ، سمساری و حتی عتیقه‌فروشی‌ها. برای جمع کردن وسایلی که فضای عکس‌هامون رو زیبا کنه از هرجا چیزی برمی‌داشتیم.

جست‌وجو که سخت شد تصمیم گرفتیم تا جایی که می‌شه خودمون وسایل مورد نیازمون رو بسازیم. پس بالاخره آستین‌هامون رو بالا زدیم و شروع کردیم به تولید!

چندباری امتحان کردیم و زمینۀ عکس‌هامون رو با مقوا و رنگ طراحی کردیم. نتیجه خیلی حرفه‌ای نبود و می‌تونست بهتر هم بشه. سطوح مختلف رو امتحان کردیم. از چوب تا پارچه و مقوا. کم‌کم داشتیم به چیزی که می‌خواستیم نزدیک می‌شدیم. شروع همیشه سخته. تعداد کارهامون محدود بود. در حال آزمایش بودیم تا بتونیم به بهترین کیفیت برسیم. دوستانی که عکس‌هامون رو می‌دیدن از چیزهایی که ساخته بودیم ذوق می‌کردن. می‌خواستن که برای اون‌ها هم بسازیم. ما دیدیم پس این یک درد مشترکه! بقیۀ عکاس‌های تبلیغاتی هم برای گرفتن یک عکس زیبا مثل ما دردسرهای زیادی می‌کشند. پس وقتی به یک محصول مقبول رسیدیم با خودمون گفتیم چرا این محصول کاربردی رو در اختیار همه عکاس‌ها قرار ندیم؟!

اینجا نقطه تولد «بابافت» بود!

من، فرگل احمدی، به همراه نرگس آقابیگ، تصمیم گرفتیم محصولاتی رو تولید کنیم که هر کسی، حتی با کمترین امکانات و دانش عکاسی، بتونه از سوژه‌ش بهترین عکس‌ها رو بگیره. ماه‌های اول دشواری‌های زیادی کشیدیم. پستی و بلندی‌های بسیاری رو رد کردیم. توی یه زیرزمین 15 متری و با اندک سرمایه‌ای تولید رو شروع کردیم و خبر نداشتیم که قراره چه اتفاقی بیفته. توی همون ماه‌های اول اوضاع پیچیده شد. از گرونی بی‌مقدمه دلار تا گرون شدن تمام اجناس اولیه، شروع کرونا و تضعیف کسب و کارها.

ما تمام اون روزها رو تجربه کردیم و با اینکه هنوز جای پامون سفت نشده بود، خودمون رو نباختیم. بیشتر از قبل تلاش کردیم. شبانه‌روز وقت گذاشتیم. با تمام جون و دل‌مون برای رشد بابافت زحمت کشیدیم و مثل یک نوزاد پرورشش دادیم. ما می‌خواستیم عکاسی رو برای همه به یک تجربۀ لذت‌بخش تبدیل کنیم. دل‌مون می‌خواست همه بتونن از سوژه‌هاشون عکس‌های زیبا بگیرن و به‌راحتی وسایل موردنیازشون رو پیدا کنن.امروز جایی ایستادیم که قلب‌هامون آرومه. حالا از یک کارگاه کوچیک رسیدیم به یک مجموعه بزرگ. نزدیک به بیست نفر آدم درجه یک به تیم‌مون اضافه شدن. از همه مهم‌تر، حالا شما رو داریم! پر از شادی و خوشبختی هستیم که خانواده بابافت هر روز بزرگ‌تر می‌شه و مخاطب‌های هنرمند و بی‌نظیری مثل شما حمایتش می‌کنن!

از تولید بک‌دراپ و الوارهای خاص و چشم‌نواز رسیدیم به تولید اکسسوری‌هایی که هر عکاسی بهشون نیاز داره. حالا خیال‌مون راحته تمام وسایلی که برای بستن یک کادر زیبا بهش احتیاج دارید توی بابافت پیدا می‌شه! البته رویاهای ما با استقبال پرشور شما و تلاش‌های بی‌وقفه اعضای تیم هر روز بزرگ‌تر می‌شه.ما می‌بینیم اون روزی رو که بابافت به یک شرکت بزرگ تبدیل شده و شما از فروشگاهش‌ وسایل مورد نیاز عکاسی‌تون رو با بهترین کیفیت و قیمت خریداری می‌کنید. در نهایت اون شما هستید که با زمینه‌های زیبا می‌تونید بهترین عکس‌ها رو خلق کنید و ما هم با دیدن عکس‌هاتون لدت ببریم. خوش‌حال باشیم از اینکه با بافت عکس‌هاتون قشنگ‌تر شده!

اعضای تیم بابافت

فرگل احمدی

موسس و مدیر بابافت

نرگس آقابیگ

مدیر بابافت

فرهاد احمدی

مدیر بابافت دکوراتیو

عباس ترخان

مدیر بابافت لرن

فتانه میرشاهی

پشتیبان سایت

هدی غرقی

سرپرست اجرایی کارگاه

فرهنگ احمدی

پشتیبانی فنی

زهرا نوری

پشتیبانی امور مشتریان

مرضیه ثمنی

سرگروه کارگاه پتینه

محدثه نوحی

طراح و پتینه کار ارشد

بهار ستاراوغلی

طراح و پتینه کار

فرناز رضایی

طراح و پتینه کار

مرجان عبادی

پتینه کار و تولید محتوا

شاهرخ ابراهیم

امور داخلی و لجستیک

فائزه پوران

مسئول سفارشات

محمد رضا پناهی

فروش تلفنی بابافت لرن

علی پوربافرانی

مسئول سئو

فاطمه انصاری

عکاس و ادیتور

ندا امینی

پشتیبان آموزش

مهسا صالح زاده

پشتیبان آنلاین

لیدا رهبری

امور تبلیغات

بهناز فرج اللهی

تولید محتوا

فاطمه یاری

تولید محتوا

مائده امیدی

تولید محتوا

زهره خانی

تولید محتوای متنی